4 Haziran 2009 Perşembe

aşk merdiveni...

merhaba blog dostlarım,arkadaşlarım

bloglarımla ilgilenmeyi özlüyorum valla:) iş,güç,evlilik telaşı,dünya derdi derken bloglarım karambole gidiyor...

neyse ki ara sıra(10 günü buluyor benim ara sıralar) bişiler ekliyorum elimden geldiğince yokluğum belli olmasın diye:P






2 gündür ne eklesem diye düşünüyorum kitaplarımı karıştırırken aşk merdivenini(eğrelti) gördüm eklemeden olmaz diyerek sıvadım kolları,

ben küçükken evimizde demirden bir çiçekliğimiz vardı,en üstünde dururdu aşk merdiveni ilk zamanlar çok cılızdı ama 1 yıl içinde inanılmaz derecede büyümüştü...

görselliğiyle ne kadar güzel ve değerli olduğunu okulda öğrendim,o zamana basit bir ottan farkı yoktu benim için...

herkes gibi bende çiçekleri çok seviyorum (hele şu sıralar iyiden abarrtım...:))ama ben çiçek açan çiçeklerdense yeşilliğiyle gösterişi yakalamış çiçekleri seviyorum,

yeşil olsun sadece yeşilllll......tabi menekşeler hariç:P



eğrelti otları karadeniz toprakları gibi hafif asit reaksiyonlu topraklardan hoşlanırlar,

nemi yüksek yerleri severler ve su ihtiyacı oldukça fazladır

* özellikle yağmur suyundan hoşlanır

sık sık yapraklarına su püskürtmek gerekir




bitkinizi direk güneş ışığından uzak tutmanızda fayda var yarı gölge bitkisidir,
direk güneş ışığı karşısında genç bitkilerde yaprak yanmaları görülür,





sporla veya ayırma yöntemiyle çoğaltılabilir,sporlar görüldükten sonra
spor taşıyan yapraklar kesilerek toprak üzerine konur,az ve düzenli
sulanarak yeni bitki elde edilir





öneri ve önlemler: son baharda yapılan fazla sulamadan ötürü meydana gelen yaprak sararmaları su azaltılarak önlenebilir,
uzun süre susuz bırakılan bitkilerde yaprak dökülmesi görülür bilginize...

Hiç yorum yok: