24 Mayıs 2009 Pazar

biberiye

merhaba çiçek sever blog dostlarım:)

hastalıktı işti derken iyice aksattım bloglarımı farkındayım bu yüzden herkesten çok çok özür diliyorum...

önce gelişmelerden haberdar edeyim sizleri

hastalığım hala geçmedi, has-ta-yımmmm:(((

blogunda bana yer veren arkadaşlarım

maydonoz ve

uzmanamatore çok teşekkür ediyorum, bloglarında bloguma yer verdikleri için...

bloguma yorum yapan sevgili eda arkadaşım geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ederim lakin hala hastayım 20 gün oldu bugün ama hala iyileşemedim:( herneyse

sevgili eda saksıda biberiye almış ve yetiştiriciliğini merak ettiğini söylemiş

benden de bu konuya değinmemi rica etmiş...hoşuma gitti bu öneri bazen blogumda ne yayınlasam diye çok düşünüyorum banada yardımcı oldu bi bakıma...

aslında kaç gündür aklımda ama üşengeçlik yaptım malum hastayım ya :P

kısmet bu güneymiş diyelim umarım faydalı olur edacım


Dünyanın birçok yerinde kültürü yapılmaktadır. Başta Türkiye olmak üzere özellikle Akdeniz'e kıyısı olan ülkelerde 1500-1700 m yüksekliklere kadar yetişme ortamı bulmuştur.



Akdeniz havzası başta olmak üzere ılıman ve sıcak iklim bölgelerinde kültüre alınmıştır. Akdeniz ülkelerinde yabani olarak yetişir. Çalımsı karakterli bir bitkidir. Sapı lifsi yapıda, ince, narin, çok dallı ve diktir. Genç dalları dört köşelidir




Yaprakları çam yapraklarına benzer,kışın yapraklarını dökmez.Bütün sene çiçeklidir. Ve çiçekleri bir eksen üzerinde salkım şeklindedir.




Yetiştiği yerler yazları kurak, kışları yağışlı geçen bölgelerdir. 1500-1700 m yüksekliğe kadar yayılmasında iklim değişikliklerine dayanıklı olması ve serin iklim koşullarında da rahatlıkla üretilebilmesi etkendir.
Toprak isteği yönünden fazla seçici bir bitki değildir.



Kendisi doğal olarak yetişmekte olan bir bitkidir. Tohumlarını saçarak koloniler oluşturmaktadır. Tohumları ekilerek kolay üretilebildiği gibi, çok koku yayan biberiye bitkileri vejetatif olarak çelik alma yoluyla da üretilebilir. Bahçelerde,tarlalarda ve kısmen gölgelik yerlerde rahatlıkla yetiştirilir.



Biberiye, akdeniz kıyılarında işlenmemiş bölgelerde bütün yıl çiçek açan bir bitkidir. Bu bitkinin bütün yıl çiçek açan dalları toplanır, demet yapılır ve gölgede kurutulur. Böylece her zaman kullanılır.



bunun yanı sıra;

En ucuz baharatlardandır. Mutfakta et, sebze, omlet,çorba, sos ve salatalar da, hemen hemen her türlü gıdada sevilerek tüketilir. Gıda sanayinde baharat ve yan ürünleri başta olmak üzere, alkolsüz içecek, çeşni ürünü ve etlerde, ayrıca şekerleme, dondurma ve fırın ürünlerinde kullanılır. Gıda sanayinin kullanımının dışında, son zamanlarda sentetikler kadar etkili biberiye antioksidanları üretilmekte ve değerlendirilmektedir. Ayrıca parfümeri, kozmetik ve eczacılıkta kullanılır. Özellikle spazm çözücü, romatizma, gargara, tavman, burkulmalara karşı fiziksiyon, idrar söktürücü, tenter, ateş düşürücü, astım ve birçok hastalığa karşı faydalıdır.

benden bu kadar...


aktar gibi oldum :))

faydalı olursa paylaştıklarımız ne mutlu bana...


sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok: