13 Mart 2011 Pazar

sümbül


bloggerı açık olup beni takip eden herkese merhaba...

geçen gün eşim bana 9 tane sümbül almış nasıl mutlu oldum anlatamam fotograf makinam olmadığı için resimleri netten buldum ama yetiştiriciliğinide sizlerle paylaşmak istedim...

Sümbüllerin anayurdunu doğuda İran ve Türkmenistan'a kadar dağılım gösteren doğu Akdeniz bölgesi oluşturmaktadır. Hyacinthus, Yunan mitolojisinde Sparta Kralı'nın genç oğlu olup yeniden doğuşu simgelemektedir.



çok yıllık,soğanlı,15-30cm boylanabilen otsu bir bitkidir.yapraklar 4-5 adet şerit,şerit-eliptik,dar,kenarı düz,paralel damarlı ve açık yeşil renklidir...

çiçek kurulu yaprakların ortasından çıkan tek bir sap üzerindedir.çiçekler menkşe mavisi veya beyaz renkli olup çok hoş kokar.ancak son yıllarda genleriyle oynandığından farlı renkleride görmek mümkün...

erken ilk baharda çiçek açar


kesme çiçek için uygundur.üretimine gelince arkadaşlar sümbül bilindiği üzere soğanla üretilir,yaprakları kuruyan soğanlar sökülüp temizlendikten sonra dinlendirilir ve sonbaharda istenilen yere diklir..

güneşli yerlerde ve ılıman iklimde yetişir,sümbül toprağı bol humuslu,kumlu,nemli gevşek yapıda olmalıdır...


çiçeklenme döneminde az fakat düzenli sulanmalıdır ancak çiçeklenme dönemi sonunda su verilmemelidir...soğuğa karşı dayanıklıdır...

bahçe balkonlarınızda gruplar halinde kullanabilir gözünüze renk cümbüşü yaşatabilirsiniz

merak ettiğiniz herşey için ben burdayım sevgiyle kalın çiçekçinin önünden geçerken yada büyük marketlere gittiğinizde kendinizi bir sümbülle mutlu etmeyi unutmayın...

bol çiçekli günler...:)

Hiç yorum yok: