30 Nisan 2009 Perşembe

fil kulağı....

günaydın...

her gün yeni bitkiler koymaya özen gösteriyorum,tanıyacağımız ve yetiştirilmesini öğreneceğimiz çok çiçek var diye düşünüyorum,

ilk başlarda bu bloga devam edip etmemekte kararsız kaldım,

şimdi iyiki devam etme kararı almışım diyorum umarım ilerleyen zamanlarda da bu düşüncem değişmez:)

bugün sizlere fil kulağından bahsetmek istedim,,,



farklı bir adı varmıydı hatırlayamıyorum,bilenler varsa söylesin onuda ekleyelimki yabancılık çekilmesin:)

bitkimizin asıl vatanı orta amerika,meksika ve panamadır...




çiçeğimiz çok yıllık olmakla birlikte,yayılıcı ve tırmanıcı bir özelliğe sahiptir,

yılın her mevsiminde yeşildir...




yaprakları görüldüğü üzere kalpsi,iri ve uzun saplıdır,gösterişli yaprakları ile gayet dekoratif salon bitkileri arasında yer alır,
havalı,gölge ve yarı gölge yerleri sever




rutubeti yüksek yerleri severler,saksı toprağı her zaman nemli tutulmalı,yazın kireçsiz bol su verilmeli,yapraklara da bol sol su püskürtülmelidir
kış ısısı bitkimiz için önemlidir soğuktan zarar görür ve ısı 13 derecenin altına düşmemelidir



çok kuru veya çok rutubetli bırakılan bitkilerin yapraklarında sararmalar görülür bu göz ardı edilmemelidir

yine bu bitkimizi yazları balkonlarınıza koyup,makromelerden sarkıtabilir farklı bi form oluşturabilirsiniz



ne zaman yaparız bilmiyorum ama önümüzdeki günlerde komşudan çiçek nasıl çalınır konusunada değinmek istiyorum,şöyle çiçekleri güzel olan ama kendi gözünden bile sakınan komşuların çiçeklerini çalsak ne güzel olur dimi?
hepiniz bilirsiniz çalınan çiçek çabuk tutar derler tekniği bırakıp bide öyle deneyelim ne dersiniz :))) yorumlarınızı bekliyorum:)

Hiç yorum yok: