30 Nisan 2009 Perşembe

ipek çiçeği...

merhabalar sevgili blog dostlarım...





sen bana ışık ver yeter
bende filiz çok
köklerim içimde gizlidir
gelen giden açan soran bere budak yok
bir şiir istersin
içinde benzetmeler olan
kusura bakma sevgilim
heybemde sana benzeyecek kadar
güzel bir şey YOK

...

(YILMAZ ERDOĞAN...)





ipek çiçeği bazı yerlede kedi tırnağı olarakta bilinir,sürünücü gövdeli,zengin dallı,yayılıcıdır...



az su verilmelidir,kuraklığa dayanıklı bir bitkidir,



bol güneşli yerlerde ve sıcak-ılıman iklimlerde yetişir



büyük gruplar halinde kullanabileceğiniz gibi,balkon ve bahçelerinizde saksılardada yetiştirebilirsiniz...


yetiştiriciliği extradan meziyet isteyen bitkiler değildir bahçe bitkileri önemli olan iklime uygun bitki seçebilmek,balkon ve bahçesinde çiçek yetiştirmek isteyenlerede fikir olur hemde türler tanınmış olur,,,

ılıman iklimdekiler bu konuda daha şanslılar:)

fil kulağı....

günaydın...

her gün yeni bitkiler koymaya özen gösteriyorum,tanıyacağımız ve yetiştirilmesini öğreneceğimiz çok çiçek var diye düşünüyorum,

ilk başlarda bu bloga devam edip etmemekte kararsız kaldım,

şimdi iyiki devam etme kararı almışım diyorum umarım ilerleyen zamanlarda da bu düşüncem değişmez:)

bugün sizlere fil kulağından bahsetmek istedim,,,



farklı bir adı varmıydı hatırlayamıyorum,bilenler varsa söylesin onuda ekleyelimki yabancılık çekilmesin:)

bitkimizin asıl vatanı orta amerika,meksika ve panamadır...




çiçeğimiz çok yıllık olmakla birlikte,yayılıcı ve tırmanıcı bir özelliğe sahiptir,

yılın her mevsiminde yeşildir...




yaprakları görüldüğü üzere kalpsi,iri ve uzun saplıdır,gösterişli yaprakları ile gayet dekoratif salon bitkileri arasında yer alır,
havalı,gölge ve yarı gölge yerleri sever




rutubeti yüksek yerleri severler,saksı toprağı her zaman nemli tutulmalı,yazın kireçsiz bol su verilmeli,yapraklara da bol sol su püskürtülmelidir
kış ısısı bitkimiz için önemlidir soğuktan zarar görür ve ısı 13 derecenin altına düşmemelidir



çok kuru veya çok rutubetli bırakılan bitkilerin yapraklarında sararmalar görülür bu göz ardı edilmemelidir

yine bu bitkimizi yazları balkonlarınıza koyup,makromelerden sarkıtabilir farklı bi form oluşturabilirsiniz



ne zaman yaparız bilmiyorum ama önümüzdeki günlerde komşudan çiçek nasıl çalınır konusunada değinmek istiyorum,şöyle çiçekleri güzel olan ama kendi gözünden bile sakınan komşuların çiçeklerini çalsak ne güzel olur dimi?
hepiniz bilirsiniz çalınan çiçek çabuk tutar derler tekniği bırakıp bide öyle deneyelim ne dersiniz :))) yorumlarınızı bekliyorum:)

28 Nisan 2009 Salı

SIKLAMEN

yeni çiçeğimiz sıklamen....



ülkemizin bazı bölgelerinde kendisi tavşan kulağı ve pıtırcık olarakta bilinir,
asıl vatanı türkiye ve batı avrupadır...



gölgeli ama bol ışık alan yerlerde ve ılıman iklimlerde yetişir
soğuktan zarar görür...evlerinde sıklamen yetiştirenler özellikle kışın dikkat etsin derim.




yumrulu(kökleri patatesli) bitki olduğu için,su önemlidir,bitkinin yumruları uyanmadan önce yani dinleme döneminde(kış aylarında)su ihtiyacı hemen hemen yok gibidir,bahar aylarına doğru sulama miktarı yavaş yavaş,artırılmalıdır.





akdeniz bölgesinde yabani halde de yetişir. çeşitli renlere sahiptir...



ısı durumu iyi ayalanmadığı takdirde,çiçekte kalma süresi azaldığı gibi,bitkinin hayatını devam ettirmeside güçleşir.


27 Nisan 2009 Pazartesi

sardunya




SARDUNYA

Bir sardunya olmak isterdim şu dünyada
Kırıldıkça, kırıldıkça yeşeren
Öylesine al al veren
Bir sardunya

Bir sardunya olmak isterdim şu dünyada
Bir avuç toprağım olsun ama benim olsun
İster bir saksıda olsun ister dağda olsun
Yeter ki gönlüm rahat olsun

Halim YAĞCIOĞLU

sardunyalar nazlı değillerdir her ortama ayak uydururlar,



istedikleri tek şey,bol güneştir,
aydınlık yerleri severler,

şiddetli soğuklarda zarar görürler üşürler hasta olur zavallıcıklar:)




sardunyaların en yaygın türlerinden biri sakız sardunyalardır,

sakız sardunya ile normal sardunyayı birbirinden ayırmak için diakkat edeceğimiz en önemli özelliği sakız sardunyanın yaprakları parlaktır,
normal sardunyanın yaprakları tüylü bir ayaya sahiptir.


pek çok renge sahiptir sardunyalar işte onlardan bikaçı;



tek yıllık değildirler,yerlerini sevdikten sonra her bahar bahçenizde sardunyalarınız size merhaba diyecektir

sarkıcı özelliktedir balkonlarınızda makromelerden sarkıtarak farklı bi form oluşturabilirsiniz...

26 Nisan 2009 Pazar

saksı değiştirmenin incelikleri...


blogum için bana destek olan yanımda olduklarını her fırsatta dile getiren herkese çok teşekkür ederim,
bu arada yeni blogumun yeni görünümünü sevgili arkadaşım jeliboncuk bana blog hediyesi olarak hazırlamış, nasıl mutlu oldum nasıl sevindim anlatamam,kendisi blogum için çok yardımcı oldu teşekkür ederim jeliboncuk...

sevgili arkadaşım gecede teknik konulardan ziyade daha basite indirgeyerek konuları ele almamı tavsiye etti(terimler biraz sıkıcı heralde:)okuldayken uykum gelirdi )bende çok memnun oldum ve elimden geldiği kadar anlatmaya çalışıcam,

yine blog ve bitkiler hakkında görüşü olanlar olursa yada nasıl yetiştiğini merak ettiğiniz çiçekleriniz varsa söyleyin,sorun hep beraber halledelim,

yazımız biraz uzun ama bitkilerle ilgilenenler sonuna kadar okuyun derim mutlaka işinize yarayacak bişeyler vardır:)

gelelim saksı değiştirmenin inceliklerine;

aslında bilindik şeyler ama önemli bi kaç detay var,onlarıda belirtmeden geçmeyelim istedim,çünkü ufak detaylar ilerde sorun olarak karşımıza çıkabilir

bitkilerde canlı varlıklardır havaya suya ve besine ihtiyaçları vardır ve besinlerini bilindiği gibi topraktan alırlar

* uzun zamandır bitkimizin saksısını değiştirmemişsek(en az 1-2yıl) mutlaka kontrol edelim ve bahar aylarında(yani bu aylar uygun zamanlardır),

* saksılarımızn etrafında,toprakta bi yosunlaşma varsa(bu,sulama ve gübreleme sonucu toprağın yapısının bitkiye ters düştüğünü gösterir)bitkilerimizin saksılarını değiştirelim.


bunlar önemli mevzulardır ve çiçek severler çok dikkat etmenizi tavsiye ederim

saksımızı değiştirirkende,

* bilenler vardır,saksı altlarında saksıların numaraları yazar,yeni saksı öncekinin 1 boy büyüğü olmalı,

* eski saksı kullanacaksa mutlaka tel ile yıkayın eski bitkinizden herhangi bir hastalık kalmasın,bol suylada durulayın:)

* son olarakta saksımızn altındaki drenaj deliğinin açık olmasınada özen gösterelim

benden şimdilik bu kadar,umarım işinize yarayacak bilgileri paylaşmışımdır,sevgiyle kalın.

25 Nisan 2009 Cumartesi

hercai menekşe(viola x wittrockiana)


bir iç mekan bir dış mekan bitkisi olarak devam ediyoruz hadi hayırlısı:) beni yorumlarıyla heveslendiren herkese teşekkür ederim.

bakalım sevgilim hercai menekşemiz nasıl yetişiyormuş
anavatanı kuzey yarıkürenin ılıman bölgeleri,afrika,tropik ve subtropik kuzey amerikadır,
iki yıllık veya tek yıllık yayılıcı,15-20cm boylanabilen,yukarı doğru dik,içi boş,köşeli gövdeli;yoğun dallı otsu bir bitkidir.
her ne kadar geç kalmış olsakta tohumlar,eylül başında ekilir ve üzerleri hafifçe örtülür,şubat başlarındada bahçede bulundurulmak istenilen çiçek parterleri veya saksılara dikilir.
fideler için uygun dikim aralığı 20-25cm kadardır.
bakımına gelince,güneşli ya da yarı gölge ortamlarda,hafif killi veya kumlu,humuslu,iyi gübrelenmiş bahçe toprağında yetiştirilebilinir.
bahçelerinizdeki çiçek parterlerinizde kullanabileceğiniz gibi,diğer bodur kışlık bahçe çiçekleriyle birlikte gruplar oluşturularakta kombine edebilirsiniz,geniş,basık saksı veya kasalar içerisinde,teras balkon,pencere önleri ve kış bahçelerinde bulundurmaya uygun bir bitkidir,

eğer grup halinde kullanacaksanız zıt renkleri seçmeniz çarpıcı bir etki yapacaktır...

24 Nisan 2009 Cuma

difenbahya....(dieffenbachia anoena)


yeni bitkimiz difenbahya,kendisi çok sevmemle beraber ilerde evimin her yerinde kocaman difenbahyalar olsun istiyorum:)
bakalım difenbahyamız nasıl yetişiyormuş...
vatanı tropik amerika olan difenbahya çok yıllıktır,
3 metreye kadar boylanabilir,her dem yeşil otsu bir bitkidir...
yaprakları etli,genişçe(6-25cm)mızraksı,uzun saplı,koyu yeşil üzerine krem-sarı renkli lekelidir(orjinal türü koyu yeşil renklidir)
gövde çeliği ve dipten çıkan sürgünleri ayırarak üretilir.
direk güneş ışığı almayan yarı gölge yerlerde ve sıcak iklimlerde yetişir,
yaz aylarında nem kaybından dolayı bol sulanmalıdır,
nemli ortamları ve püskürtme suyu tercih eder(yazın yapraklarına bol bol su püskürtelim),
soğuklardan zarar görür,
toprak isteği; yaprak çürüğü,turba veya kompost ve kum karışımı olan topraklarda iyi sonuç alınır.

ağaç altları,yapay şelale ve havuz kenarlarında daha çok iç mekanlarda tercih edilir..
yaprakları bazı zehirli madde içerdiğinden yenilmesi durumunda zehirlenmeler olabilir aman dikkat!!!

23 Nisan 2009 Perşembe

TAGETES PATULA kadife çiçeği


yeni bloguma hoş geldiniz...
öncelikle blogumun yapım aşamasında,fikirler ve bitkiler konusunda emeği geçen tatlıma huzurunuzda teşekkür ederim...

bahar aylarının ortasında sayılırız çokta bişey kaybetmiş sayılmayız diye düşünerek bu konuyla ilgilenenlere yardımcı olmak istedim...ilgilenenler buyursun bakalım ilk çiçeğimiz...

asıl vatanı meksika olan kadife çiçeği,tek yıllık,20-40cm arasında boylanabilen,kokulu otsu bir birkidir.
tohumla üretilir,tohumlar ekim-mart aylarında ekilir,18-20 derece arasında 7-10 günde çimlenir,tohumlar mart ayındada direk yerlerine ekilebilir yaz ve son baharda çiçeklenir,
ılıman iklim bitkisidir,organik maddece zengin,geçirgen topraklarda yetiştirilmesinin yanı sıra,bahçe toprağı denilen normal toprakta da yetiştirilebilir.
sulaması düzenli yapılmalıdır ancak çok sulanmamlıdır.
3,5-6cm büyüklüğüne kadar çiçeklenen bitki uzun saplı olmasının yanı sıra,kırmızı,sarı ve kahverengidir,kesme çiçek ve peyzaj tasarım elemanı olarakta kullanıllanılan,kadife çiçeği balkonlarınızı ve bahçenize farklı bir anlam kazandıracak,vakit geçmeden mutlaka deneyin ekin derim